חגיגות המאה פוסטים ללשכה לטיפוגרפיה עברית – חלק א׳

זכינו.

זכינו בכך שיש לנו קהל מעריצים, קוראים, ותורמים נפלאים כל כך.

מזל טוב לכל הצדיקים והצדיקות שלי!

הסיבה שהתחלתי את הפוסט הזה בלשון רבים, היא לא מהתקף מגלומניה, אלא בגלל מה שסיכמו כל כך יפה באובונטו- ״אני בגלל שאנחנו״. כשהקמתי את הלשכה בפברואר 2012 כבית לעודף המידע שמצאתי במחקר לסמינריון שלי, ידעתי שהבלוג הזה אינו שייך רק לי, אלא לכל שוחרי הטיפוגרפיה העברית. במהלך השנתיים האחרונות הצלחנו ליצור מאגר ידע ומידע בנושא, שכרגע אין כמותו בכמות ובאיכות, אשר לא היה מתקיים לולא כל ההתגייסויות – חברים שסרקו, חברים שכתבו פוסט אורח, חברים שתימללו, חברים שקראו, חברים שהצביעו לי על כיוונים אפשריים, על אפשרויות לתיקון. הלשכה התקיימה עד כה בתקציב של כמה שקלים בודדים והמון אהבה (ושלשום קיבלנו תרומה כספית ראשונה מרן יניב אפרן הרטשטיין שתרם לכולנו שדרוג החשבון של הלשכה בוורדפרס).

לפני שאמשיך, אני רוצה קצת לדבר על מה נעשה בחגיגות האלה, וכל המרבה הרי זה משובח. יהיה כיף. נתחיל עם הכיבוד – הפוסט הזה שכולו תודה לתורמים. בחלק הבא נוציא את הנצנצים ונפרסם מלא ברכות ששלחו חברי הלשכה, יהיה כיף!. לא אגלה את כל ההפתעות, אבל אני מציע לבדוק את העדכונים במהלך השבוע. יהיה מאוד כיף!. בנוסף, אני מציע לכם לבדוק את החלק השני בסדרת המאמרמרונים – ״גותיקה ביידיש״ שפרסמתי באתר אאא. תודה רבה אברהם קורנפלד!

yiddish-b-800x266
הלשכה קודם כל היא בסיס לאלה שמחפשים את המידע הגנוז, בין אם זה לצרכים אקדמיים או לצרכי למידה, החכמה, או השראה. היא לא היתה קיימת לולא הקודמים לה – מאמרים שנכתבו על טיפוגרפיה, ספרים (כמו ״ספר הכתב העברי״ של עדה ירדני, ועוד רבים וטובים), פלאיירים על גופנים, קטלוגים של גופנים, בלוגים (כמו ״הפונט״, ״העוקץ״, ״טיפוגרפיה עברית״ שהיו חלוציים בתקופתם ונתנו לי השראה לכתוב), סרטים, יצירות עיצוב ואמנות, והחכמה הנזילה והחמקמקה של אנשי המקצוע האבודים שהשקו אותנו קצת מבאר החכמה שלהם.

 

shutterstock_152769965_001

אחד מרגעי השיא של הבלוג הזה הוא, לטעמי, הרגע שבו אני משחרר את המחקר הטיפוגרפי שלי, ״מ׳לה בה׳ ועד ׳ימים ולילות׳״ להורדה בחינם. קיוויתי ואני עדיין מקווה כי עוד סטודנטים יבחרו לתרום את עבודותיהם האקדמיות למען רווחת הכלל.

FINAL IMG screen HR-40

מאז הקמתה, פקדו את הלשכה שישים וששה אלף צופים (ממוצע של כ-ארבעת אלפים עד ששת אלפים צופים בחודש), רובם מארץ הקודש, חלקם מארצות רחוקות. כמובן, פורסמו 100 פוסטים שעוטרו ב580 תגיות, ובהם 1,083 קבצי מדיה הכוללים כ-46 מסמכי pdf וכ1,037 תמונות (ספרתי בעצמי) הזמינים להורדה. 203 קוראים בחרו להגיב. הרשומה על אופן סאנס של יאנק יונטף קטפה את תואר הרשומה הפופולארית ביותר, עם 3,050 צפיות (אחריה הרשומה על ״מלה בה ועד ימים ולילות״ עם 1,670 צפיות).

בהשתאות צפיתי כיצד עוד ועוד אנשים משתמשים באוצרות על מנת להפיץ ולפתח את התרבות העברית. המסר שלנו הוא שעלינו להיות גאים בתרבות שלנו, ולהמשיך לפתח את האיכויות הגלוקליות שלנו (שילוב של גלובלי ולוקלי) בעולם של גלובליזציה דורסנית.

cropped-new-logo-banner.jpg

הלשכה רוצה להודות באופן מיוחד לחברים :

Philipp Messner (Isotype) פיליפ מסנר
אבי בוחבוט
Scott "Israel" Seldowitz
אות סלע – שמואל סלע
איתם טובול (גרוטסקה דיזיין)
אליעזר אביחיל – מעצב גרפי, מעמד ספרים
אמנון גרוף
בן נתן
בנצי בינדר
איתם טובול, שירה גליק (גרוטסקה דיזיין)
דר' אתי תמרי
דר' עדה ירדני
יגאל זורע – בלוג קווים ונקודות
יקי חסיד
מור רבינוב
סקוט-מרטין קוסופסקי | Scott-Martin Kosofsky
עודד עזר
שמואל סלע
ערן בכרך
רן יניב אפרן הרטשטיין
לירון לביא טורקניץ׳
אליהו פריד (פונטייפ)
סתיו ברמן

(אם שכחתי מישהו – אנא הודיעו לי)

תודה שהאמנתם.

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על חגיגות המאה פוסטים ללשכה לטיפוגרפיה עברית – חלק א׳

  1. scriptimy הגיב:

    מזל טוב ובהצלחה רבה במהפכה הגדולה שעשית בנגישות של.מידע ובהפקת מידע חדש, על
    הטיפוגרפיה העברית, מאפס, יצרת את האתר החשוב ביותר בנושא בתור זמן קצר. יישר
    כוחך ותודה רבה בשם העברית, אם יורשה לי להתיימר ליצגה….

    נ"ב, תןדה רבה על איזכור שמי, ועוד עם לינק ללינקדאין!

כתיבת תגובה

